leenenmarja.reismee.nl

Pahrump en Stove3

Het verkeer in de vroege ochtenduren was al druk in Las Vegas, zeker voor de zaterdag. Daarom lieten we ons plan varen om nog naar een outletstore te gaan. Bij de eerste de beste mogelijkheid draaiden we de 190 op richting Death Valley. Het vlakke landschap maakt hier snel plaats voor kale bergen maar wel in de mooiste aardetinten.
Het was een zon overgoten dag en daar wilden we van genieten. Bij Pahrump reden we een campground op, deze was compleet volgeboekt .Ongelovelijk hoe vol alles al staat zó vroeg in het seizoen. De tip van de vriendelijke dame achter de receptie namen we ter harte en zette koers naar The Treasure RV Resort 10 mijl verderop gelegen.
Dit bleek een schot in de roos, dit was de mooiste campground gedurende onze reis. Snel instaleerden we de camper en doken de hotpool in, gelegen tussen rotsen en een waterval. We waren de enige badgasten. Tot onze
verbazing liepen sommige campinggasten nog in winterkleding.
Op zondag 25 maart reden we de ingang van Death Valley National Park in. De weg is eindeloos lang en onderweg zien we meerdere zoutvlaktes. Bij Furnace Creek ( hier worden de hoogste tempaturen ter wereld gemeten, 51 gr celsius ) haalden we een routemap. De wandeling van 800 meter langs de Salt Creek leek ons wel wat. Op de twee kilometer onverharde weg hier naartoe hadden we niet gerekend.met de ervaring van Glenrio in ons achterhoofd reden we rustig door. Desondanks hing de rechter buitenspiegel los. Salt Creek heeft een houten wandelpad langs een stromend riviertje waar vogels en vissen vertoeven. Precies op het middaguur reden we Stovepipe Wells RV Campground op met 4800 kilometer op de teller.
Onze plaats heeft een bossage waar geluiden uitkomen gelijkend op die van een pad. Leen wilde al op onderzoek gaan maar aangezien hier ratelslangen, spinnen en schorpioenen zijn heb ik hier een stokje voor gestoken.

Brigit & Theo

Hello Folks,

Het klinkt allemaal heel flitsend. Gelukkig hebben jullie banden het gehaald. Toen wij door Death Valley reden, zo'n 45 jaar geleden, kwamen wij bij een Benzinepomp. De eigenaar attendeerde ons erop dat je de binnenband zag zitten. Gelukkig hadden wij nog wat geld over, dus 4 nieuwe banden. Achteraf werden de banden in Toronto vergoed. Super services!

Geniet nog van de laatste dagen in de States. See You later Allagater.

Hans en Marianne

Voor ons herkenbare plaatsen. In Vegas de outlet maar voorbij gereden. Maar zo te lezen een goede keus lekker samen in de Hottub. Nog een paar dagen genieten van jullie huis op wielen en van het mooie Amerika. Veel plezier nog.

Alie en Lambert

Aan de lange reis van 21 dagen door de V.S. van jullie is bijna een eind gekomen, genoten van jullie reisverslag. Wij wensen jullie een veilige vlucht terug naar Nederland. [tussen haakjes, het is hier zomertijd, hahaha]. Hartelijke groet uit Landgraaf en tot ziens!

Jos

Genoten van jullie reisverslagen. Fijne thuiskomst !