leenenmarja.reismee.nl

Las Vegas

De rit door niemandsland was saai, kale rotsen en dorre vlaktes. Tot we in de verte een stad zagen liggen. Nu kwam de verrekijker goed van pas. Het reuzenrad en de Stratosphere met zijn 350 meter hoge toren vielen als eerste op.
Leen manoeuvreerde onze kleine RV ( voor Amerikaanse begrippen ) behendig door de drukke straten. We hadden voor de overnachting in Las Vegas voor een wat luxere camping gekozen, Sam's town. Hoopvol stapten we de receptie in waar een knorrige dame ons incheckte. Op Internet had ik gelezen dat er vanaf de camping een shuttle bus rijdt naar de strip en het oude gedeelte van Las Vegas. We vroegen om de dienstregeling en na een diepe zucht kwam onder de desk het voor ons zó belangrijke A4tje vandaan. De halte ligt achter het casino zei ze er nog bij. De dame was kennelijk toeristenmoe.
Vol goede moed zochten we plaats nr 300. Leen reed de camper er achteruit in en zette deze op de gele blokken netjes waterpas. Het was lunchtijd en ik ging de tafel dekken terwijl Leen het water, stroom en afvoer voor zijn rekening nam. Mar  de afvoerslang past niet ,hoorde ik Leen roepen. De water en stroomaansluiting pasten wel maar de afvoerslang van het vuile water was te kort. De afvoerput lag belachelijk ver weg. De borden, bestek en alle losse spullen gingen de kasten weer in. De RV reden we het dumpstation ongeveer 30 meter verderop, we leegden de tanks en installeerden ons voor de tweede keer.
Na de lunch stapten we op de bus richting het oude centrum van Las Vegas. Straatartiesten, winkels vol met Chinese koopwaar, casino's en drinkgelagen voeren hier de hoofdmoot.
We hielden een korte pauze in de camper en reden om 18.15 uur met de shuttle bus naar de Strip van Las Vegas. Dit moderne gedeelte van Las Vegas heeft een compleet andere uitstraling. We zagen de fonteinen vóór het Bellagio hotel in volle glorie en het Parijs hotel. Dit hotel heeft ruim 2900 kamers en een replica van de Eifeltoren en er is een replica van de Arc de Triomphe. Het Caesars Palace is een Romeinse stijl vormgegeven, al dit is vrij toegankelijk. De sfeer was ontspannen, de mensen genoten. De minder gelukkigen onder ons werden er door de politie discreet uitgefilterd. Sneu om te zien hoeveel verslaafden er in Las Vegas ronddolen. Sommigen met hun huisraad in winkelkarren en één enkele slimmerik had een rolstoel als transportmiddel. Je hebt in ieder geval je stoel bij je.Met opgezette voeten togen we huiswaarts. Het nachtleven lieten we aan de jonkies over.