leenenmarja.reismee.nl

Antilope canyon en Zion

Vlak vóór Page ligt Antilope canyon in het Navajoreservaat. Je kunt de Upper of de Lower Antilope canyon bezoeken. De canyons zijn jarenlang geheim gehouden door de Navojo's. Je kunt er alleen in onder begeleiding van een gids. We hadden al maanden geleden de Lower geboekt bij Ken's tours. De tours waren compleet volgeboekt. Het beheer van het reservaat ligt volledig in handen van de Navajo's. Iedereen die hier werkzaam is, is Navajo of verwant.
Nadat we in een groep van 15 personen werden opgedeeld nam onze gids ons te voet mee over vlak land. Vrij onverwachts ligt daar tussen keien de ingang.De spiraalvormige rotsen hebben hun vorm gekregen door water en modder die door de kloof stroomde en af en toe nog stroomt. In 1997 zijn 10 mensen verdronken in een vloed.
Na de lunch in de camper op de drukke parkeerplaats,reden we richting Utah. In Utah besloten we de tank van ons dorstige voertuig vol te gooien, de klok achter de kassa gaf één uur later aan. Ach, we konden erom lachen en verplaatsen de cijfers van onze horloges. De nacht  brachten we door in Coral Pink Sand Dunes State Park. De duinen zijn ontstaan door erosie van Navajo zandsteen.  Ruim 9 mile reden we door het op de Hoge Veluwe gelijkend landschap  Er zijn slechts 22 plaatsen voor campers en gelukkig hadden we er één van gereserveerd.
De plaatsen hebben géén water, stroom, afvoer of Wifi. We konden wel  heerlijke warm douchen. De meeste campgrounds die we onderweg aandeden zijn met hun sanitair in de 50 er jaren blijven hangen.
De nacht was donker..De vlgd ochtend gingen we vroeg op pad naar het Zion National State Park. De herten, konijnen en het zwijn dat we onderweg tegen kwamen waren een kadootje. Jaarlijks bezoeken 3.1 miljoen mensen het park en dat is niet zonder reden. We hebben de weeping rock bekeken en langs de rivier gelopen. De klim naar Angels landing durfden we niet aan. Als je op you tube een filmpje bekijkt snap je waarom.
Op de Watchman campground hebben we overnacht samen met de eekhoorns. De derde nacht op rij zonder internet. Morgen staat er een dagje winkelen in St. George op het programma. Daar lukt het vast wat foto's op het net te zetten.

Lenie

Weer genoten van jullie prachtig reisverhalen !

Jos

Wat overweldigend toch allemaal die verscheidenheid aan natuurschoon in de VS. Wij bezochten alweer 10 jaar geleden de Upper Antelope Canyon en waren toen enorm onder de indruk van de Canyon. Ik kan me voorstellen dat de Lower Canyon nog spectaculairder is. Mooie voortzetting!!

Willy

Zo leuk jullie reisverhalen. Ik bewaar ze om bij mijn 1 e kopje koffie s ochtends te lezen.
Mooie schrijfstijl en wat een leuke foto van Leen om het hoekje.
Nog een goede reis met de camperfan.