leenenmarja.reismee.nl

Colorado river en Lake Powell

We luisterden braaf naar de Tomtom en slaan bij het plaatsje The Gap rechtsaf om vervolgens via de 98 Page (Arizona) binnen te rijden. Onderweg kwamen we diverse keren kraampjes tegen waar Navajo Indianen doorgaans hun waren verkopen. Slechts één kraampje was open, ze wachten waarschijnlijk op het hoogseizoen. Het was beter geweest als Tom ons via de 89 naar Page had gestuurd want we misten het bord naar Horse Shoe Bend. Navraag bij enkele dorpelingen leverde niets op, Horse Shoe Bend? Nee, nog nooit van gehoord. . Terwijl deze bezienswaardigheid honderden toeristen per dag trekt. De dame van de supermarkt hielp ons op weg.
Het blauwgroene water van de Colorado river volgt een bocht die op een hoefijzer lijkt.De kloof waardoor de rivier stroomt is gekleurd met zachte aardetinten.Vanaf de parkeerplaats is het 1200 meter lopen naar het uitkijkpunt. Het zandpad naar beneden was goed te bewandelen, de klim terug naar boven zal met zomerse temperaturen wel pittig zijn.
Van ver af zien we Lake Powell ( stuwmeer ) liggen, helblauw met lichtgele en zachtroze rotsen omringd. Na onze tocht door de dorre woestijn een welkome afwisseling.Om bij de camping te komen passeerden we de Glen Canyon Dam. Hoewel de camping een luxe uitstraling heeft blijven we verstoken van Internet. Voor het gebruik van de douche heb je een handvol kwartjes nodig. Daarop besluiten we voor de eerste keer te douchen in de camper. Het betreft per slot van rekening een testdrive en dit was het moment de werking van de douche te controleren. Mijn test was glansrijk geslaagd. Leen had moeite een constante temperatuur uit de douchekop te krijgen. Af en toe heeft Leen en klusje, hij heeft o.a. de deur opnieuw moeten afhangen. Het was onmogelijk deze vanaf de binnenkant te openen. Loslatende strips en wandbekleding plus een doorgezakte keukenplank heeft hij gerepareerd.De afsluitdop van een afvoerslang,deze hing aan ijzerdraad onder de camper zijn we verloren. Onderweg hopen we ergens een nieuwe te kopen.

Hans & Marian

Oke, jullie hebben het grote gat gezien. Alhoewel gat niet de juiste vertaling is. Geloof dat jullie de grote kou achter jullie gelaten hebben. De verwachtingen voor Vegas zijn rond de 20 Gr en erboven. Op weg van St Georges naar Vegas zie je in verte Vegas liggen. Geniet ervan, want je kijkt je ogen uit. Zijn benieuwd naar jullie verhalen. Hoop jullie gauw te zien op de camping. Bij ons zit ook het een en ander los.

Jan en roelie

Wij genieten van jullie reisverslag groetjes j r