leenenmarja.reismee.nl

St. Patrick's day in Sedona

De nachten die we doorbrachten op onze route werden muzikaal omlijst met treingetoeter. Waarom werd ons niet helemaal duidelijk. De man van de receptie verklaarde ons dat de machinist mensen waarschuwt die langs of over het spoor lopen.
Zelf had hij merkwaardig genoeg niets gehoord..Vlgs Leen moet dit een overblijfsel zijn van het Wilde Westen. De zon scheen uitbundig over het nog steeds vlakke landschap. Na Twin Arrows ( casino ) zien we de eerste dennenbomen. Ondanks dat de gasmeter nog driekwart vol aan gaf besloten we de tank te laten vullen. Er ging voor 30 dollar gas in, of de tank is groot of de indicator klopt niet. Aankomende zondag is er min 11 graden vorst voorspeld in de Grand Canyon. De nacht brengen we door in het park zelf en zullen zelfvoorzienend kamperen. De batterij en het gas zullen ons door de koudste nacht heen moeten helpen.
Voorbij Flagstaff reden we de 89a een adembenemende route op. ( meer info onder link: landschapsroute Sedona)  Om 12.00 uur reden we Rancho Sedona RV Park op waar tientallen eekhoorns ons verwelkomden. Het werd een ontspannen middag, een wandeling naar het riviertje en daarna settelden we ons in het voorjaarszonnetje.
De vlgd ochtend trokken we op St. Patrick's day onze wandelschoenen aan om Tiaquepaque te bezoeken. Dit kunstenaarsdorp straalt een Spaanse atmosfeer uit.
De feestdag valt op 17 maart, waarbij men de beschermheilige van Ierland eert. Feestgangers dragen meestal groene kleding en men kan bijvoorbeeld groen bier kopen op deze dag .Ook de kiltdragende mannen ontbraken niet.
St. Patrick's Day wordt groots gevierd in de VS en Australië, landen waar veel Ieren naartoe zijn geëmigreerd. De parade hadden we helaas gemist.
Het toeristische gedeelte lag op ongeveer 15 minuten lopen. Wat vroeger een onbeduidend stadje was is nu een trekpleister die meer dan 6 miljoen toeristen per jaar trekt. Vroeg in de middag maakten we een tour per trolleybus zodat Leen ook kon genieten van de rode rotsen en mooie uitzichten. De 89a eiste namelijk al zijn aandacht met de scherpe bochten en afdalingen. Onze chauffeur had alle uiterlijke kenmerken van een Indiaan en vrolijkte het gezelschap op met zijn fluit. Aan gespreksstof had hij geen gebrek, een storyteller in levende lijve. Hij vertelde van de rotsen met de magische uitstraling, het magnetisch veld van de aarde. Dat alles in perfecte harmonie was op deze plek. Dit liet hij ons ervaren door 30 seconden met de ogen dicht en open handen te zitten. Er zouden lichte tintelingen in je linkerhand ontstaan, de kant waar je hart zit. Jammer genoeg gebeurde er niets.
Morgen rijden we naar de Grand Canyon, hopelijk blijft de voorspelde sneeuwval uit.

Jos

Op naar nog meer onvergetelijke landschappen. Dat wordt genieten!

Lenie

Dat trein getoeter ....was ook naast een campground in Canada.
Maar in de Grand Canyon zijn er geen treinen.
Mooi daar hoor. Hopenlijk zonder sneeuw.Het voelt hier ook als min 14 nu.

Hans en Marianne

Wat jammer dat jullie de parade gemist hebben maar zo te lezen was het stadje zonder parade ook de moeite waard.
Het treingetoeter hield Leen uit zijn slaap maar zoals gezegd in de Grant Canyon zijn niet veel treinen er is er 1 die bij het Hotel voor stopt maar deze rijdt niet iedere dag. Dus misschien geluk voor Leen en kan hij rustig slapen. Als het goed is komen jullie hierna in de wat warmere omgevingen. Geniet ervan.