leenenmarja.reismee.nl

New Mexico

15 mijl v贸贸r Glenrio zagen we het landschap veranderen in heuvelachtig met hier en daar een afgeplatte berg. Glenrio is een ghost town, het ligt op de grens van Texas en New Mexico. In de jaren 40, 50 en 60 trokken duizenden reizigers via de route 66 westwaarts. Nu staan de huizen er vervallen en leeg bij. Aan het einde van het dorp ligt een onverharde weg naar San Jon. Het is eigenlijk niet de bedoeling om met een huurcamper dit soort wegen te berijden. Het was maar 18 mijl naar San Jon maar door de hobbels en gaten in de weg deden we er 茅茅n uur over. Drie wilde herten stonden ons verbaasd aan te kijken, dit vergoedde ons ongemak van de dollemansrit. Het auto museum in Tucumcari was een leuke afwisseling op onze tocht.
Bij Tucumcari start ook de Mesaland route, deze voert door een gebied waar ooit Dinosaurusen leefden. Gezien de eindeloze vlaktes is het niet moeilijk voor te stellen dat ze hier rondliepen. In Santa Rosa ligt een blue hole, het is 25 meter diep. De plaatselijke bevolking gebruikt deze om in te zwemmen en te duiken. Op het moment dat wij arriveerden was de New Mexico State Police met man en macht bezig het " zwembad" zomerklaar te maken.
Modder en slib werd met enorme slangen van de bodem gezogen. Het verklaarde waarom we op de Interstate zo weinig politie tegenkwamen. 10 kilometer v贸贸r Santa Fe vonden we een pleisterplaats. Deze nacht vroor het nog maar 茅茅n graad. De volgend ochtend was de hemel strakblauw. Heerlijk om de dag te starten en er een kop koffie bij te drinken. Leen moest ik even porren voor koffie, hij vroeg hoelaat het was. Je raadt het al, we hadden het uur tijdsverschil in New Mexico niet opgemerkt. We verzetten de horloges voor de zoveelste keer. Na de Target en de Dollar tree in Santa Fe te hebben bezocht reden we de Turquoise trail op. Het is een historische landschapsroute met pittoreske dorpjes en schitterende uitzichten. We vonden een mooie,rustige camping tegen de Sandia Peak mountains aangelegen.

OAJ

Wat heerlijk om jullie verhaaltjes te lezen! Hartstikke leuk. Geniet van jullie tijd (niet van d茅 tijd zo te lezen ;-))
Liefs

Jaap en Ingrid

Leen en Marja.

Wat maken jullie een geweldig avontuur door .
En fijn om jullie verhalen te lezen.
Geniet ervan, liefs van Jaap en Ing.

Cinthia

Leuk om jullie reis mee te beleven.
Geniet lekker ik ( lees ) volg jullie

Edith

Marja en Leen,
Wat een mooie verhalen schrijf je,en de historie erbij vind ik erg interesssant.
Geniet maar lekker van en ik lees graagmee