leenenmarja.reismee.nl

The way to Amarillo

De tijd nam ons inderdaad weer eens in de maling.Na het vergelijken van enkele uurwerken kwamen we erachter dat de zomertijd in Oklahoma was ingegaan. Leen heeft er minder moeite mee dan ik, doorgaans zit ik om
vier 's nachts een reisverhaal te schrijven. Later dan normaal vervolgden we onze reis door de prairie. De lange vlaktes zijn droog, dor en brandgevaarlijk. Vlak vóór het passeren van de grens van Texas ligt het plaatsje Texola. Er wonen ongeveer 45 inwoners in de veelal vervallen huizen. De onbewoonde huizen hoeven kennelijk niet te worden gesloopt..Vroeg in de middag reden we het Big Texas RV Park in Amarillo op. Een Texaan bracht ons naar de site. Zijn vriendelijkheid beloonden we met een paar meegebrachte klompjes ( Action ) hij was zo blij als een kind. In ruil hiervoor vertelde hij op de valreep dat we de volgende ochtend gratis koffie en een donut konden halen bij de receptie. Op zijn advies lieten we het water uit de tanks lopen want hij zei : yesterday it was bloody hot but tonight it's freezing. Aangezien het zondag was lieten we ons ophalen door een Limousine. De chauffeur bracht ons naar het Big Texas Steakhouse. Je hoeft niet te betalen als je een steak van 2,5 kilo opeet binnen 60 minuten. We zijn er maar niet aan begonnen. De souveniershop en amusementhal waren een leuke afsluiter. De taxichauffeur die we in de middag zagen rondrijden op de camping stond klaar met de Limo. Met nog twee gasten uit Alabama sprongen we in de taxi. Te laat kwamen we erachter dat zij op een andere camping zaten. Nadat zij op hun bestemming waren afgezet, reden wij weer terug naar het Steakhouse om gasten op te halen . Uiteindelijk werden we netjes voor de deur van onze camper afgezet.Voorlopig hebben we de Limousine wel gezien. Het was een geslaagde avond.